top of page

למה כל כך חשוב איך אנחנו מרגישים כשאנחנו משווקים?

שיווק הוא המקום שבו אנחנו נפגשים עם החוץ.

המפגש הזה יכול להיתפס בעינינו כלא נעים ומאיים או שהוא יכול להיחוות כנינוח ומאפשר תקשורת...

שיווק ורגשות


לקחת את הבמה זה אתגר להרבה עצמאים ויחד עם זאת אחד הדברים שעושים את הקפיצה הכי גדולה בשיווק זו ההסכמה לשדר בחופשיות. מה זאת אומרת? להרבה מאיתנו יש התנגדויות פנימיות לתשדורת חופשית החוצה – להגיב בקבוצות, לכתוב ולפרסם באופן קבוע פוסטים, בלוג ניוזלטר, לקום לדבר בנטוורקינג, ליזום פניה לשיתוף פעולה...

אנחנו מצנזרים את עצמנו ולכן היקף ונפח פרסום החומרים אינו גדול ולא מספיק כדי ליצור תהודה אצל אלה שהאמירה והתדר שלנו מדברים אליהם.


הנה כמה סיבות נפוצות להתנהלות הזו: פחד מדחייה קושי בחשיפה תחושה שההתנהלות הטכנולוגית לא ברורה פחד שדרך הביטוי שלנו לא מספיק רהוטה


הדרך לשינוי היא תהליכית: לא נהפוך ביום אחד לאשפי במה וגם אין בזה צורך. ואגב - אם אתם מגדירים את עצמכם כמופנמים, הבימה האינטרנטית יכולה להיות מקום להתיידד עם הביטוי ולאפשר אותו יותר בחופשיות. מה שדרוש בכדי להתחיל את השינוי זה רצון ונכונות לשתף במה שאנחנו יודעים לתת וטובים בו. נכונות לא להיות מושלמים ולעבור לעשיה עקבית תוך התמודדות עם הפחדים והקולות הפנימיים הביקורתיים שעולים בדרך.

בשביל שנוכל לשווק ולפגוש את העולם ממקום בטוח ופתוח, אנחנו צריכים אישור פנימי ליכולת שלנו להתמודד עם תגובות מכל הסוגים.

אם אין לנו ביטחון במי שאנחנו ובמה שיש לנו להעניק, יש סיכוי גדול שנתכנן או נתחיל מהלך שיווקי ואז

המערכת החכמה שלנו תסגור בחוזקה את הדלת בשלל סיבות ונסיבות – זה לא עובד, זה יקר, אני בדיוק בתקופה מאוד עמוסה ...


אז איך משנים את זה? הנה תרגיל של כמה דקות שיכול להתחיל ליצור את השינוי. בנוסף - בכדי ליצור שינוי עמוק ומהותי אני ממליצה על ליווי של איש שיווק ששם דגש גם על החלק האישי בתהליך ועל יצירת קבוצת עמיתים אינטימית שמאפשרת שיתוף והעצמה הדדית.


קחו כמה דקות ותכתבו מה מפריע לכם בשיווק, מה מכווץ ולא נעים. תעשו רשימה של משפטים.

בואו נפרק כל משפט כזה - נניח שבמשפט הראשון כתבתם שאתם לא אוהבים חשיפה.

מה זה גורם לכם להרגיש? מה זאת חשיפה מבחינתכם? חשיפה של סיפור אישי? תמונה שלכם? רגשות שאתם חווים? איך זה ירגיש כשתדעו שאתם יכולים לשווק גם בלי המרכיב שלא נעים לכם?

אז איך משווקים בלי חשיפה? עכשיו כשאתם יודעים מה בדיוק מפריע לכם – נניח שאתם לא רוצים לחשוף את הסיפור האישי שלכם. אין בעיה. תבנו תכנית תוכן שמתבססת על הידע המקצועי שלכם נטו – טיפים, מאמרים שלכם ושל אנשי מקצוע נוספים מהתחום.

המשיכו לפרק כל אחד מהמשפטים האלה ולמצוא את הדרך שמדויקת עבורכם לעשייה. כשאתם מסיימים אני מציעה שתבחרו פעולה אחת שאתם יכולים לעשות במהלך השבוע הקרוב ותכתבו אותה ביומן.

לא רוצים לפספס? מוזמנים להירשם כאן לניוזלטר שלי

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page