top of page

למה הקמפיינים שלכם בפייסבוק לא עובדים

"הבעיה היא שאני לא מצליחה לפלח נכון את הקהל שלי", זו האמירה כי נפוצה כשפונים אלי בקשר לקמפיינים בפייסבוק. התחושה היא שאם רק הקהל יהיה מדוייק, כל השאר כבר יעבוד. אז נכון שחלק חשוב מהעבודה השיווקית זה לאפיין את הקהל, אבל יש עוד סיבות משמעותיות לזה שקמפיין לא עובד כמו שצריך.


קמפיינים בפייסבוק טיפים לעבודה נכונה שמביאה תוצאות

חוסר סבלנות וציפיות גבוהות מדי לתוצאות מהירות

בשביל לשווק בהצלחה לאורך זמן צריך סבלנות. להכין תוכן, לפרסם, לבנות קהלים, לבחון את התגובות, להבין מה עובד יותר ומה פחות. הבעיה מתחילה כשמצפים לתוצאות מיידיות וכשהן לא מגיעות המסקנה היא שהקידום בפייסבוק לא עובד. רגע, שניה, בואו נבין מה היה כאן, בואו נעשה שינוי, נריץ עוד קמפיין ושוב נבין. חשוב מאוד לזכור שרוב האנשים לא פונים בעקבות חשיפה חד פעמית לתוכן כלשהו, גם אם הוא מצוין ורלוונטי עבורם. אני מבינה, קשה להיות סבלניים כשמתחילים להוציא כסף על קידום ולא רואים את הלקוחות מגיעים, אבל זה חלק מהמשוואה שאומרת שההשקעה משתלמת לאורך זמן.


תוכן

לא משנה מה תעשו, אם התוכן שלכם לא יהיה מספיק מעניין ורלוונטי עבור הקהל שלכם ויוגש בצורה שמדברת אליו, הקמפיינים שלכם לא יעבדו.

לא עובד – תוכן גנרי – אותם ניסוחים, אותם טיפים, אותו שטאנץ.

עובד – למצוא את הסגנון שלכם וזה לא אומר שהוא צריך להיות חושפני, זה רק אומר שהוא שלכם – שברור שהעצות והתובנות נובעות מהניסיון האישי שלכם, שאתם מדברים על נושא שקרוב לליבכם.

לא עובד - תוכן שלא מתייחס לקהל שאתם פונים אליו, שלא מדבר על מה שחשוב עבורו.

עובד - כשאתם יודעים אל מי אתם מדברים, שהשאלות ששואלים אתכם ביומיום מקבלות מענה, כשאתם מספרים סיפור, נותנים אינפורמציה, עוזרים להבין או ללמוד משהו, מהווים השראה

לא עובד - כשהתמונות לא מרגישות קשורות, לא מספיק איכותיות, נראות גנריות.

עובד - כשהתמונות הן בקורלציה לתוכן, מתחברות לטקסט ומעשירות אותו או מציגות אתכם או את החלקים השונים של העשייה שלכם.


עבודה לאורך זמן עם קהל של תחומי עניין, בלי ליצור ולעבוד עם קהלי מעורבות

כשמתחילים לעשות קמפיינים בפייסבוק, בדרך כלל הקהלים הראשונים שנגדיר יהיו כאלה שמבוססים על תחומי עניין. מה שחשוב זה לוודא שלאורך הזמן אנחנו מסמנים קהלים שמעורבים בתכנים שלנו ומתחילים להפנות אליהם מודעות שמתאימות למי שכבר נחשפו וגילו עניין. לקהל כזה יהיה יותר קל להציע הצעות ולעודד רכישה.

מהם קהלי מעורבות – אנשים שצפו בסרטונים שלנו, שעשו לייק, שיתפו או הגיבו על פוסטים, שאוהבים את הדף שלנו, מי שנמצאים ברשימת התפוצה שלנו, מבקרים באתר או בדפי נחיתה.


רתיעה ממעקב ומיטוב

אני מבינה שלהתחיל להסתכל ולנתח את התוצאות יכול להרגיש כמו סינית, אבל אם מתגברים על הרתיעה הראשונית ומבינים את האינפורמציה, אפשר לערוך שינויים וליצור מודעות הרבה יותר מדויקות. הממשק של מנהל המודעות בפייסבוק מאפשר לנו לקבל המון מידע על הקמפיינים, קחו נשימה ותתחילו להכיר את המספרים והביצועים של המודעות שלכם.


תכנון ובניית אסטרטגיה

זה בסדר גמור לקפוץ למים ולעשות קמפיינים ראשונים בלי תכנון לטווח הארוך, אבל אם אתם רוצים לעבוד באופן קבוע עם קמפיינים בפייסבוק, מומלץ מאוד לעבוד עם תכנית מסודרת שהקמפיינים משתבצים בתוכה כחלק מהאסטרטגיה שלכם. התכנון יוצר עקביות בהגעה אל הקהל שלכם ואחרי כמה חודשים, רואים את השינוי לטובה בתוצאות.


אשמח לשמוע מכם, איך הולך לכם עם הקמפיינים בפייסבוק? מה חסר לכם כדי להצליח?

לא רוצים לפספס? מוזמנים להירשם כאן לניוזלטר שלי

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page