top of page

האם מופנמות ושיווק יכולים לעבוד יחד?

יש משהו בעולם העסקי כיום שלכאורה מבקש מאיתנו להיות מאוד אסרטיביים, אני אפילו מרשה לעצמי להשתמש במילה אגרסיביים. וגם מאוד אנרגטיים ודינמיים ומלאי ביטחון ותמיד יודעים הכל ומומחים בכל תחום.

מה הדמות שעולה לכם כשמדברים אתכם על שיווק? מכירות?

אדם מוחצן, בעל ביטחון ונוכחות בולטת?

כמישהי שעוסקת בתחום השיווק ובעלת נטייה למופנמות, אני מוצאת אצלי ואצל רבים מהלקוחות שלי צורך בניסוח מחדש של הדרך בה אנחנו מתייחסים ועושים שיווק.



אני רואה את העולם צועד לשני כיוונים מנוגדים – מצד אחד יש התגברות של השטחיות, המיידיות, הווליומים החזקים וקוצר הקשב ומצד שני כמיהה חזקה לחזור למהות, להיפגש באמת, להתחבר למשמעות ולהשתייך לקהילה.


האם יותר קל לשווק כשאתה אדם בעל נטייה למוחצנות? התשובה המידית שלי היא כן, כי יותר פשוט לקחת את הבמה אונליין וגם במפגשים חברתיים/מקצועיים.

התשובה היותר מעמיקה היא שאדם מופנם יכול לעשות עבודת שיווק מעולה, מה שדרוש זה הקשבה ודיוק של האופן בו אנחנו מגישים את העשייה.

זה עובר דרך בחירת המילים והנושאים עליהם נדבר, הטון שלנו, הכנות, החומרים הויזואליים שנבחר. זה אומר שנבדוק כמה מתאים לנו להיחשף ובאיזה אופן. נבחר האם מתאים לנו להגיע לאירועים מקצועיים גדולים או לעבוד דרך יצירת קשרים אישיים ופגישות אחד על אחד ובפורומים אינטימיים יותר.


בספרה 'שקט – כוחם של המופנמים בעולם שלא מפסיק לדבר', סוזן קיין מדברת על זה שהעולם הוירטואלי מאפשר במה נוחה יותר למופנמים, כי החציצה של המסך מורידה את מפלס הלחץ מהמפגש החברתי.

לדעתי העבודה אונליין יכולה להיות מתעתעת, כי ישנה תחושה של הצפה במידע ו"דרישה" להיות כל הזמן בתגובה כדי להישאר רלוונטיים. לאנשים מופנמים יש יותר צורך בסביבה שאין בה גירויים חיצוניים ולכן גם ה"רעש" שפייסבוק לדוגמה מייצרת עם הקבוצות והדיונים, הפרסומים והתגובות המיידיות, יכול לצרום לאדם מופנם בזמנים מסוימים.

לכן המפתח לעבודה טובה אונליין הוא בהבאת נוכחות קבועה שלנו דרך תכנים וערך שאנחנו נותנים באופן שוטף והשתתפות בקבוצות ודיונים בהתאם ליכולת ולפניות שלנו באותה העת וללא ביקורת עצמית על רמת המעורבות.


סוזן קיין גם מדברת על הסיבות של מופנמים בכל זאת לעלות ולתפוס את הבמה ונותנת דוגמאות לדמויות היסטוריות משמעותיות שהובילו מהלכים חשובים כי הייתה לעשייה משמעות עמוקה עבורם ולכן הם הסכימו לצאת מאזור הנוחות שלהם. לכן כמופנמים יש חשיבות גדולה לחיבור העשייה שלנו לתחושת ערך ומשמעות, כדי שנהיה מוכנים לעשות את המאמץ לצאת החוצה ולדבר עליה.


שלושה דברים שמאוד עוזרים:

1. תכנית תוכן – רלוונטי כמובן לכל עצמאי, אבל כמופנמים, בזמנים בהם אנחנו פחות ששים לתקשורת עם החוץ, נצמדים לתכנית התוכן ומפרסמים את מה שהתחייבנו אליו. כך, גם אם אנחנו כרגע לא בשיא התקשורת עם החוץ, אנחנו שומרים על נוכחות רציפה ועקבית.

2. להיות בהקשבה פנימה ולפעול בהתאם – אם כרגע ישנם דברים שמציפים מדי, אז להניח להם ולא לשפוט את עצמנו על זה.

3. בדיקה תקופתית של איזורי הנוחות שלנו והאם אנחנו מוכנים להרחיב אותם – יכול להיות שלהצטלם בוידאו הרגיש לנו בלתי אפשרי לפני שנה ועכשיו, אחרי שפרסמנו באופן עקבי פוסטים והשתתפנו במפגשי נטוורקינג, אנחנו מוכנים להתנסות גם במדיום הזה.


עכשיו תורכם - מעניין יהיה לשמוע מה מאתגר אתכם ומה עוזר לכם כמופנמים, מוזמנים להגיב ולשתף.

לא רוצים לפספס? מוזמנים להירשם כאן לניוזלטר שלי

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page