top of page

כתיבת תוכן - מה עושים כשנתקעים

מכירים את ההרגשה הזו של לשבת מול מסך המחשב או מול הדף ולבהות, בזמן שפיניתם במיוחד לכתיבה עבור העסק?

זה קורה לכולנו...

עם הזמן גיליתי כמה דברים שעוזרים לי וללקוחות שלי לצאת מהמצב הזה ולמצוא את הדרך להתחבר אל הכתיבה.


תכתבו כאילו אף אחד לא קורא אתכם

הכתיבה השיווקית הופכת לפעמים לתבניתית וטוב לשחרר אותה קצת מהכבלים, קודם כל בינינו לבין עצמנו. קחו כמה דקות ותכתבו על מה שבא לכם, איך שבא לכם, ספרו סיפור מצחיק, מקרה מהעבר או משהו מעצבן שקרה הבוקר. אתם יכולים לקחת סיטואציה מהיומיום ולהקצין אותה או להכניס לסיפור מוכר אלמנטים פנטסטיים (חייזר שמופיע משום מקום או פיל אמיתי באמצע החדר מיד משנים את האווירה).

נסו ותראו איך כמה דקות של כתיבה משוחררת שלא עושה חשבון לאף אחד ומיועדת לעיניכם בלבד, עושה פלאים אחר כך גם לכתיבה המקצועית שלכם.


תתחילו מהתמונה

כשאני מוצאת את עצמי מול דף ריק או פשוט כשבא לי לגוון אני מתחילה מהתמונה. זו יכולה להיות תמונה שצילמתם או תמונה ממאגר, היא יכולה להיות קשורה באופן ישיר לעבודה שלכם או לגמרי אסוציאטיבית. היא יכולה לקחת אתם לרגע בחיים, תובנה שהגעתם אליה לאחרונה או טיפ מקצועי. ספרו איך היא מתחברת אליכם והמשיכו משם.


תכתבו גם על מה שנראה לכם טריוויאלי

כשאנחנו מתמקצעים בתחום מסויים, יש לנו נטיה לשכוח עד כמה אחרים לא מכירים ומבינים דברים שלנו נראים מאוד בסיסיים. דרך טובה להחליט על מה לכתוב, היא לשים לב מה אתם נשאלים על ידי אנשים שפחות מכירים אתכם. השאלות האלה הן מכרה זהב - מענה עליהן הוא קלי קלות בשבילכם ומנגיש את העשיה שלכם גם למי שפחות מכירים את התחום.


ככל שעושים את זה יותר, זה זורם יותר

אל תחכו להשראה שתגיע ולטקסט שיהיה מושלם, פשוט תכתבו! לא סתם מדברים על לאמן את שריר הכתיבה, כמו שרירי הגוף, כשאנחנו מתאמנים בעקביות הוא נהיה חזק וגמיש יותר וקל לנו יותר לעשות דברים שפעם הרגישו קשים.


תאספו רעיונות כל הזמן

סיימתם פגישה עם תובנה, דיברתם עם מישהו ונאמר שם משפט מעניין, ראיתם ברחוב או בנסיעה משהו שעורר רעיון – תרשמו את זה. ממש כיף להתחיל לכתוב כשיש כבר רשימה של רעיונות ורק צריך לבחור לאיזה מהם אנחנו מתחברים היום.


תזוזו

כן כן, אני ממש מתכוונת לזה - צאו להליכה, תשטפו כלים, שימו מוזיקה ותוסיפו איזה ריקוד קטן. הרבה פעמים כשאנחנו רגע מרפים ולא מנסים בכוח, עולה הרעיון, ההתחלה, הכיוון לכתיבה ומשם כבר הרבה יותר קל להמשיך.




תכתבו ביחד

מאוד עוזר לצאת לפעמים מהלבד ולעבוד עם אנשים נוספים. שווה לקבוע עם קולגה או שניים ולעבוד יחד, עם פידבקים ורעיונות זה לזה.


אז מה הכי עוזר לכם להניע את הכתיבה?

אשמח לשמוע, מוזמנים לכתוב כאן בתגובות

לא רוצים לפספס? מוזמנים להירשם כאן לניוזלטר שלי

פוסטים אחרונים
ארכיון
תגיות
bottom of page